Najčastejšie otázky o bezkontaktných platobných kartách

Aké čiastky je možné platiť bezkontaktne?

  • Akékoľvek. Platby do 50 EUR je možné platiť bez zadania PIN kódu, vyššie čiastky je potrebné potvrdiť PINom. Z hľadiska bezpečnosti môžete byť požiadaní o PIN kód aj pri čiastkach nižších ako 50 EUR.

Ako dlho trvá blokovanie prostriedkov na účte pri platbe kartou?

  • pri platbe kartou u obchodníka v kamennom obchode trvá blokovanie max. 7 dní
  • pri platbe kartou na internete trvá blokovanie max. 14 dní
  • to, kedy dôjde k zaúčtovaniu platby závisí od obchodníka

Ako platiť bezkontaktne?

  • Bezkontaktne môžete platiť všade, kde uvidíte znak bezkontaktných platieb.
  • Priebeh platby je veľmi jednoduchý. Vašu bezkontaktnú kartu podľa pokynov obsluhy priložíte nad terminál a počkáte na pípnutie, ktoré ohlási, že platba prebehla v poriadku. A to je všetko.
  • Pred prvou bezkontaktnou platbou je potrebné uskutočniť transakciu potvrdenú PIN kódom.
  • Bezkontaktná platba kartou môže prebiehať offline, to znamená bez odosielania a prijímania autorizácie na vykonanie platieb

Môžem vyberať hotovosť z bankomatu bezkontaktne? Ide to aj mobilom?

  • Áno, je to možné.
  • Stačí nájsť bankomat so známym symbolom bezkontaktných platieb, priložiť kartu alebo mobil k snímaču, a ďalej už vo výbere pokračujete ako ste zvyknutí. Ešte pred priložením telefónu k snímaču karty pohľadom skontrolujte, či kontrolka na snímači bliká na zeleno. Pokiaľ áno, služba je aktívna a môžete vyberať bezkontaktne. Pokiaľ kontrolka nebliká, bezkontaktné výbery nie sú možné. Tiež je možné, že sa prevádzkovateľ bankomatu rozhodne, že vám bezkontaktný výber neumožní z iného dôvodu.
  • Bezkontaktne môžete z bankomatu vyberať buď kartou, ktorú nosíte v peňaženke, mobilom, hodinkami, prsteňom či náramkom.

 

Je používanie karty s bezkontaktnou technológiou bezpečné?

  • Áno, bezkontaktná technológia je zabezpečená najmodernejšími šifrovacími technológiami prenosu dát. Pri platení bezkontaktne máte priebeh platby „vo svojich rukách“. Medzi ďalšie bezpečnostné opatrenia patrí napríklad požiadavka zadania PIN kódu, ak karta zaznamená niekoľko bezprostredne za sebou nasledujúcich transakcií pod 50 EUR.

Koľkokrát za sebou môžem použiť kartu než budem musieť zadať PIN?

  • Toto je otázkou bezpečnostného nastavenia platobnej karty, ktoré mBank nebude zverejňovať v záujme zachovania bezpečnosti a ochrany finančných prostriedkov klientov. Platí však, že kedykoľvek môžete byť požiadaní o zadanie PIN kódu. Priebeh platby je zobrazený na displeji platobného terminálu a k prípadnému zadaniu PIN kódu je klient vyzvaný obsluhou.

Čo keď mi peniaze z bezkontaktnej karty načíta iné zariadenie?

  • Bezkontaktné platby je možné vykonať len vo vzdialenosti do 5 cm od čítačky a komunikácia medzi kartou a platobným terminálom je chránená najmodernejšími bezpečnostnými technológiami.

Čo keď mi niekto kartu ukradne?

  • V prípade ak bude vaša karta odcudzená alebo stratená, je nevyhnutné ju okamžite zablokovať v mobilnej aplikácii, internet bankingu, alebo prostredníctvom mLinky telefónnom čísle 0850 60 60 50. Toto pravidlo platí pre všetky karty vydané v mBank. Zneužitie karty je limitované bezpečnostnými opatreniami a bezpečnostnými parametrami karty, ktoré kvôli vyššej bezpečnosti nekomunikujeme. V prípade ak bude na karte zrealizovaná transakcia, ktorú klient nerealizoval, oznámte túto skutočnosť na mLinke. Následne bude každý z takýchto prípadov čo najrýchlejšie riešený v súlade so Zákonom o platobných službách, príslušnými Obchodnými podmienkami mBank a inými právnymi predpismi.

Môže niekto skopírovať moju kartu ? A čo phishing?

  • Riziko skopírovania bezkontaktných kariet je nízke, pretože transakcie prebiehajú bezkontaktne pomocou čipu, ktorý je chránený najmodernejšou bezpečnostnou ochranou. Pri phishingu stále platí rovnaké pravidlo bezpečnosti- chrániť kartu a nezdieľať údaje o karte a PIN kód s inou osobou. Ani banka tieto informácie žiadnym spôsobom (telefonicky, mailom či osobne) nikdy nepožaduje. Na akékoľvek takéto výzvy nereagujte.

 

Čo mám urobiť ak mi nová karta nebola doručená?

  • V prípade, že vám nová karta nebola doručená do jedného mesiaca od podpísania zmluvy o mKonte alebo mKonte Biznis alebo od podania žiadosti o novú kartu v internet bankingu, je potrebné zavolať na mLinku na číslo 0850 60 60 50. Tam vám nedoručenú kartu zablokujú a prípadne požiadajú o vydanie novej karty.