späť

Nedarí sa vám platiť na internete? Skontrolujte nastavenie limitov

Často sa nás pýtate, prečo sa vám nedarí platiť kartou na internete. Trúfame si povedať, že v 99% prípadov je to spôsobené limitom na vašej karte. V nasledujúcom článku vám preto vysvetlíme, ako u nás limity fungujú a ako s nimi môžete sami pracovať.

Nastavenie limitov v internetovom bankovníctve rozdeľujeme do dvoch kategórií: podľa čiastky
a podľa počtu
platieb. Nestačí teda nastaviť, koľko peňazí chcete za deň či mesiac minúť, ale tiež koľkokrát chcete platbu vykonať. Aj keď si povolíte minúť denne 2 000 eur, ale nezmeníte si počet možných platieb na číslo vyššie ako 0, vaša transakcia sa neuskutoční.

V rámci uvedených kategórií delíme limity ešte na denné a mesačné. Aj v tomto prípade je potrebné počítať s možným obmedzením - vysvetlíme vám ho na modelovom príklade:

Je 24. októbra. Denný limit pre platby máte 200 eur. Mesačný limit ste si nastavili na 700 eur.
V priebehu októbra už ste kartou zaplatili 130 + 270 + 200 eur. Teraz sa snažíte vykonať platbu vo výške 150 eur, ale systém vám to nechce dovoliť.
Ako je to možné, keď máte denný limit ešte o 50 eur vyšší, než je suma, ktorú chcete zaplatiť?
Jednoducho preto, že váš mesačný limit je o 50 eur nižší, ako súčet všetkých októbrových platieb vrátane tej za 150 eur.

Pokiaľ sa vám teda nedarí zaplatiť na internete, skontrolujte si najskôr nastavenie limitov podľa všetkých týchto kategórií.

Vaše najčastejšie otázky a naše odpovede:


•    Prečo mi nejde platiť cez internet?
Môže to byť nastavením limitov.
•    Prečo GooglePlay a ďalšie obchody nechcú prijať moju platobnú kartu?
Prijať ju chcú, ale nedovolí im to nastavenie limitov.
•    Mám nastavený dostatočný finančný limit, napriek tomu nemôžem zaplatiť. Prečo?
Radšej si ešte raz skontrolujte, či máte naozaj nastavený limit ako podľa sumy, tak aj podľa počtu.
•     Denné limity mám dostatočne vysoké podľa sumy aj podľa počtu, napriek tomu platba neprebieha. Prečo?
Možno nemáte tiež dostatočne vysoký mesačný limit.

Prečo a ako si nastaviť limity
Z bezpečnostných dôvodov nechávame na vašej novej karte limity na nule. Ak teda chcete na internete platiť, musíte si limity zmeniť. Nebojte sa, je to jednoduché. Po prihlásení do internetového bankovníctva zvolíte Moje financie - Karty.

Tu vyberte kartu, na ktorej chcete zmeniť požadované limity, a kliknite na šípku vedľa popisky Autorizačné limity debetnej/kreditnej karty. V tejto fáze prosím venujte zvýšenú pozornosť už spomínaným tlačidlám "Podľa sumy" a "Podľa počtu". Znovu zdôrazňujeme, že limity je potrebné nastaviť v oboch týchto sekciách. Zmenu potvrdíte autorizačnou SMS správou, ktorú vám obratom zašleme na vaše mobilné zariadenie. Limity na vašej karte sa zmenia zadarmo a okamžite.

 


Rada na záver: mobilná aplikácia má prednastavené limity, ktoré z bezpečnostných dôvodov nie je možné zmeniť priamo v aplikácii, ale iba v internetovom bankovníctve, s ktorým máte aplikáciu synchronizovanú. Myslite na to, keď budete plánovať transakcie z mobilu.

Zhrnutie na záver


Rozlišujeme 4 limity:
Limit podľa sumy - napríklad 100 eur ako maximálna suma, ktorú je možné jednorázovo minúť, tj. pri jednej platbe.
Limit podľa počtu platieb - koľko platieb je možné vykonať.
Denný limit - koľko peňazí môžete minúť za deň alebo koľko platieb môžete vykonať za deň.
Mesačný limit - koľko peňazí môžete minúť za mesiac alebo koľko platieb môžete vykonať za mesiac.
Všetky tieto limity musia byť spolu v súlade!
 

Kategórie:

Aktuality, Voľný čas