K napísaniu tohto blog post-u ma priviedol jeden z komentárov pod mojím posledným príspevkom o mHYPOTÉKE. Rozuzlenie príbehu je zaujímavé :)
Začnem teda komentárom č. 26 publikovaným pod nickom „whisperr“ zo dňa 26.2.2008.
Citujem:
„Marek, ten článok, čo si napísal o hypotéke, je fajn ako slohová práca deviataka. Predsa ľudí zaujímajú fakty, ktorých je tam žalostne málo. Odborné veci presmerovávaš na obchodné oddelenie, tí zase presmerujú na hypotekárne a tí sa vrátia nedajbože k tebe. A poznáš to, že takto sa človek dozvie kopec informácií, ale nič použiteľné. PR v bankovníctve súvisí s odbornosťou a hlavne väčšou dávkou konzervativizmu, ako kdekoľvek inde. Ide predsa o prachy, a nie o predaj najlepšieho fejtónu na tomto blogu. Verím, že Ty si svoje peniaze v mBank ( predpokladám, že ich voláš mLove) naozaj zaslúžiš a tým množstvom smajlíkov si získaš srdcia ľudí. No neviem, či aj klientov, z ktorých budeš Ty a tvoji kolegovia v mBank žiť. Pretože ja osobne vo veku 30 rokov, na vrchole finančných a životných síl, som Ti ani za mak neuveril a rozhodne by som mal veľmi veľké obavy o "hypotekárny" produkt, ktorý si predstavil. No, čas ukáže a ja sa veľmi rád budem v mojich slovách mýliť, tak nech je toto skôr vzpruha ako kritika.“
- - - - - - - - - -
Milý whisperr,
úprimne som si Tvoj komentár so záujmom prečítal. Priznám sa, že slohové práce som rád písal ešte ako žiačik a musím sa pochváliť, že takmer vždy na jednotku. :) Nie náhodou ma písanie v akejkoľvek podobe vždy bavilo, baví a som rád, že sa ním nakoniec aj živím. :) Nepopieram, že PR v bankovníctve vyžaduje určitú dávku vedomostí. Môžem Ťa však uistiť, že čosi sa len na mňa počas života a štúdia ekonómie nalepilo, hoci som priamo bankovníctvo neštudoval. Najvyšší šéf banky, ktorej je mBank súčasťou, raz pred zástupcami médií vyhlásil: „Bankovníctvo je jednoduché, len bankári sa tvária, aké je zložité.“ Môžem povedať, že zatiaľ som sa počas mojej práce v mBank nestretol s ničím odborným, čomu by som neporozumel. Mimochodom, zisti si, čo majú vyštudované ľudia na PR pozíciách v iných bankách :) To, že PR v bankovníctve „súvisí väčšou dávkou konzervativizmu“, môže byť prípad tradičných bánk, nie však náš, keďže sa od nich chceme odlíšiť. Našim cieľom rozhodne nie je správať sa konzervatívne. Chceme dokonca rúcať tradičné bankové klišé a mýty. Pochopiteľne, nemôžeme však „sadnúť“ každému. To ani nie je možné, veď potom by sme boli jedinou bankou na trhu. :) Sto ľudí, sto chutí. Keď sme pri fakte, že „ľudí zaujímajú fakty“, môžem len dovysvetliť, že to vôbec nie je zámerom nášho mBlogu. Na to slúži naša web stránka a tlačové správy, ktoré nájdeš v sekcii:
Ak si to prečítaš, uvidíš, že vieme byť vo vyjadrovaní aj „konzervatívni“ a vieme používať „fakty“. Náš mBlog by mal byť primárne o väčšej pocitovosti, menšej formálnosti a aj o bežnom živote autorov blogu, hoci je stále previazaný na nášho chlebodarcu. :) Jeho primárnym cieľom nie je predaj, ale presne to, o čom hovoríš: „získať si srdcia ľudí“. Ja mám rovnako, ako Ty 30 rokov, avšak našťastie sa necítim „na vrchole finančných a životných síl“ :) Ak máš taký pocit, radšej zmeň zamestnávateľa. Hoci si sám na chlieb zarábam už viac ako 10 rokov, mám naopak pocit, že život mi ešte len začína :)
To, že si mi „ani za mak neuveril“ a rozhodne by si mal „veľmi veľké obavy o "hypotekárny" produkt“, ktorý som predstavil je pochopiteľné. Áno, vôbec sa nečudujem, bol by si blázon, ak by si mi uveril a stotožnil sa s tým, že naša mHYPOTÉKA je skutočne dobrým produktom....
.....veď to by sa s Tebou Tvoj zamestnávateľ dávno rozlúčil. Prepáč, najprv som si z Tvojho príspevku niečo vzal k srdcu, avšak teraz sa z neho zo srdca smejem :) Napísal si ho totiž ako zamestnanec nemenovanej rakúskej banky, a dokonca v pracovnom čase. Dostal si úlohu od šéfa alebo si mi chcel niečo úprimné napísať? :) Hoci nikdy nezverejňujeme IP adresy komentárov na blogu, admin je predsa len admin :) Ukončím to citáciou Tvojej poslednej vety: „No, čas ukáže a ja sa veľmi rád budem v mojich slovách mýliť, tak nech je toto skôr vzpruha ako kritika.“ :)
Pekný deň všetkým a najmä našim konkurentom. :) :)
Marek Michlík PR Manager mBank marek.michlik@sk.mbank.eu |