Počas mojej poslednej služobnej cesty som zažil niečo nevídané. Lietadlom som už letel mnohokrát, avšak toto sa mi ešte nikdy nestalo.
Check-in, osobná kontrola a všetko ostatné prebehlo štandardne. Počas boardingu som však ostal stáť v nemom úžase. Dozvedel som sa od operátorky, ktorá mi to s nadšením oznamovala, že som bol práve ?up-graded?. Jednoducho povedané, zmenili mi štatút mojej letenky z ?economy class? na ?business class?. Dodnes som nepochopil prečo, ale povedal som si: ?Prečo nie??. Nikdy som nevidel význam v tom, aby som počas krátkeho letu letel biznis triedou, keďže rozdiel je tam podľa mňa v tom, že dostanete pár gramov šunky a pohár vína navyše v porovnaní s ostatnými. Zatiaľ čo rozdiel v cene je výrazný. Pár centimetrov priestoru pre nohy naviac pre mňa tiež nehrá veľkú rolu, keďže s mojimi dlhými nohami mám problém takmer v každom dopravnom prostriedku.
Pri príchode letiskového autobusu k lietadlu som si pred mojimi kolegami neodpustil sarkastické poznámky typu: ?Moment, najprv vystupuje biznis trieda.? :) Po usadení v lietadle sa mi však všetko prestalo pozdávať. Presne za mnou sedela mamička s malým dieťaťom, ktoré okamžite spustilo hrozný rev a vytrvalo v ňom až do pristátia. Vravel som si: ?Nevadí, aspoň sa dobre najem.? Hneď po tom, ako sa priblížil vozíček s jedlom, zažil som ďalšie sklamanie po otázke: ?Are you the one, who has been upgraded?? Čiže: ?Ste ten, kto bol povýšený?? Po mojom ?áno? nasledovalo: ?Prepáčte, ale pre Vás mám jedlo z ekonomickej triedy.? Nie nadarmo sa od nepamäti hovorí: ?Ponížení budú povýšení, povýšení budú ponížení.?
Na tomto zážitku zo služobnej cesty chcem ilustrovať, akým spôsobom komunikujú tradičné banky a ako sa od toho chceme odlíšiť my. Všetko zabalené v pozlátku starej známej ?reklamštiny? vyznie pri súčasnej návšteve klientov v bankových pobočkách zväčša úplne inak. ?50-krát vyšší úrok?, ?Neobmedzené výbery v zahraničí? a mnohé iné sú tradičnou bankovou pascou na ľudí, ktorí plávajú po povrchu. Aj na takýchto ľudí mBank upriami svoje reklamné aktivity. S jediným rozdielom ? u nás bude skutočne postačujúce, aby si klienti zapamätali, že to a to je za nulu, je tam taký a taký úrok. Pre všetkých a bez skrytých podmienok a poplatkov. Budeme sa v najväčšej možnej miere snažiť vyhýbať v reklamách akýmkoľvek hviezdičkám a vysvetleniam pod čiarou. Nie je biznis ako biznis. A v slovenskom bankovom svete to po spustení mBank, pevne verím, bude platiť obzvlášť.
Marek Michlík PR Manager mBank marek.michlik@sk.mbank.eu |