späť

Sme iní a budeme iní

V poslednom období k nám začali presakovať signály, že v slovenskom bankovom svete sa o nás začína čoraz viac hovoriť. Na tom by nebolo nič zvláštne, keďže príchod každého nového hráča na trh je najintenzívnejšie vnímaný najprv jeho konkurentmi. Zaujímavá je však informácia, ktorá k nám prenikla z viacerých kruhov ? náš štýl je bankovou verejnosťou všeobecne vnímaný ako konfrontačný.

Rád by som k tomu vyslovil niekoľko názorov:

1. Myslím si, že poukazujeme len na neodškriepiteľné skutočnosti, ktoré sú doposiaľ vo všeobecnosti bežné vo vzťahu bánk voči klientom. Pre ilustráciu sa v krátkosti vrátim k výroku z našej prvej tlačovej správy: ?Na Slovensku dlhodobo rastie úroveň bankových poplatkov, pričom banky ich zväčša účtujú klientom za každý pohyb na účte. Klienti sa strácajú v neprehľadnej spleti balíkov služieb, ktoré ani nevyužívajú. Banky komunikujú lákavé ponuky, ktoré sú však popretkávané radom skrytých podmienok.? Je pochopiteľné, že počuť túto pravdu je pre banky nepríjemné. Najmä, ak ju povie niekto, od koho by sa očakávalo, že sa stane súčasťou tohto prúdu.

2. Niekto môže považovať za konfrontačné komunikačné nástroje, ktoré sme začali používať - mBlog, mFórum, či aktívnu účasť v diskusných fórach na internete. Ako ste si všimli, vítame akýkoľvek názor, čiže aj kritický a od kohokoľvek, takže aj od konkurencie. Náš spôsob komunikácie je minimálne v našom konzervatívnom bankovom svete novátorský, avšak otvorený, čestný a etický. Každý zamestnanec mBank, ktorý sa zapája do diskusií v rámci diskusných fór, svoju identitu odkrýva. To sa bohužiaľ nedá povedať o mnohých, ktorí pod pláštikom radového občana srdcervúco obhajujú len tie najlepšie skúsenosti práve s tou a tou bankou. Nech mi tých pár odkrytých poctivcov odpustí, ale reakcie na kritický útok na niektorú z bánk v diskusiách na internete opätované sledom desiatich ?nezávislých? čisto pozitívnych reakcií vyznievajú skutočne smiešne.

3. Keďže prevažná väčšina doterajšej komunikácie mBank s verejnosťou prebiehala cez klávesnicu môjho počítača, nedá mi nepozrieť sa na štýl našej komunikácie aj z osobného pohľadu. Myslím si, že väčšina zo stoviek ľudí, s ktorými som prišiel počas doterajšieho pracovného života do styku, ma pozná ako umiernenú a nekonfliktnú osobnosť schopnú akceptovať akýkoľvek rozumný argument. Kritizujem len veci, ktoré mi dlhodobo ležia v žalúdku. Snažím sa však už zameriavať len na kritiku vecí, ktoré môžem osobne zmeniť. Musím povedať, že bankové poplatky boli dlhodobo niečím, s čím som vnútorne bojoval. Boli. Už nie sú. Prečo? Nedá mi nebyť opäť trochu komerčný :) Pretože niečo, ako mBank konečne čoskoro vstúpi na náš trh. Ako už mnohí viete, mBank okrem iného ponúkne vedenie účtu bez poplatkov. Samozrejme nielen vedenie, ale aj všetko podstatné, čo bežný človek štandardne potrebuje. Možno trochu predbieham, ale myslím si, že mnohí budú príjemne prekvapení aj poplatkami/?nepoplatkami? pri iných produktoch.

4. Chceme byť odlišní, konfrontácia je toho súčasťou. Prečo nie? Základným predpokladom nášho úspechu je úplne iný model bankovníctva, aký v súčasnosti ponúkajú ostatné banky. Tým, že filozofia mBank je úplne odlišná, je pochopiteľné, že sa musíme so zaužívaným modelom porovnávať. To už nemá ďaleko od konfrontácie. Vstupujeme na trh, ktorý je pomerne silno saturovaný. Ťažko by sme uspeli s tuctovou kópiou niečoho, čo tu už dlhodobo existuje. Preto musíme byť iní. Sme radi, že sme iní. Preto nemusíme. Filozofia a model mBank totiž vznikli už v roku 2000 v zahraničí. Nie je to niečo účelovo vytvorené, čo by látalo medzeru na našom trhu. Je to niečo, čo už dlhodobo existuje, osvedčilo sa a čo sem jednoducho ľahko zapadne.

Myslíte si teda, že sme konfrontační? Podeľte sa s nami o svoj názor buď tu alebo v rámci nášho diskusného fóra mFórum, kde sme vytvorili identickú diskusnú tému:

Myslíte si, že naša komunikácia je konfrontačná?

  Marek Michlík
PR Manager
mBank

marek.michlik@sk.mbank.eu

Kategórie:

Aktuality