Šifrovanie elektronických výpisov

V mBank kladieme bezpečnosť na prvé miesto, preto všetky dokumenty ako aj elektronické výpisy posielame zašifrované.  K otvoreniu zaslaných príloh budete potrebovať heslo, ktoré si môžete zobraziť alebo zmeniť vo svojej mobilnej aplikácii či internet bankingu.

Služba vychádza z odporúčaní v oblasti bezpečnosti a je zároveň veľmi užitočná pre každého, kto dbá na maximálnu opatrnosť pri prístupe k svojim financiám.

Šifrované dokumenty

Kde nájdem heslo k zašifrovanému výpisu?

  1. Ak ešte mobilnú aplikáciu nemáte, stiahnite si ju z Google Pay alebo App Store alebo Huawei App Gallery a následnej spárujte s účtom.

  2. Po prihlásení sa do aplikácie kliknite na „Nastavenia“ (ikona ozubeného kolieska v pravom hornom rohu) a zvoľte „Doplnkové možnosti zabezpečenia“.
     


  3. Kliknite na „Šifrované dokumenty“. Pre potvrdenie je potrebné zadať PIN.
     

  4. Na obrazovke sa zobrazí aktuálne heslo a tiež informácia o tom, od akého dátumu je heslo platné. Cez voľbu „Zmeniť heslo“ si môžete nastaviť nové heslo. Pri nastavení nového hesla musia byť splnené nasledovné podmienky:
    - Heslo sa musí líšiť od predchádzajúceho hesla a od hesla, ktoré používate na prihlasovanie do internet bankingu
    - Musí obsahovať minimálne 10 znakov a aspoň 3 zo 4 skupín znakov: veľké písmená, malé písmená, čísla a špeciálne znaky.
     

  5. Do príslušného poľa napíšte nové heslo a potvrďte ho cez voľbu „Zmeniť“.


  6. Ak ste mali v minulosti nastavené iné heslá, nájdete ich v časti „Staršie heslá“ spolu s informáciou, v akom období boli platné. Ak sa pokúšate otvoriť starší súbor, je potrebné k otvoreniu použiť heslo, ktoré bolo platné v danom období.

  1. Heslo k šifrovaným výpisom nájdete po prihlásení sa do internet bankingu v časti Nastavenia (ikona ozubeného kolieska v pravom hornom rohu) v sekcii „Bezpečnosť“, kde si zvolíte „Šifrované dokumenty“.

    Šifrovanie výpisov - krok 1

  2. Následne si môžete zobraziť alebo zmeniť heslo, prípadne overiť platnosť aktuálneho hesla či predchádzajúcich hesiel.

    Šifrovanie výpisov - krok 2

Ako otvoriť zašifrovaný výpis v mobile

  • Výpis posielame ako prílohu e-mailu. K správe bude pripojený zašifrovaný súbor typu Secure PDF, ktorý otvoríte zadaním hesla. Súbor je možné otvoriť pomocou aplikácie Acrobat Reader (kliknite na 3 bodky vpravo hore – zvoľte Attachments – zobrazia sa prílohy), alebo Foxit PDF Editor (kliknite na prvú ikonu vľavo dolu, potom v hornej lište nájdite spinku a zobrazia sa prílohy).

 

 

Ako otvoriť zašifrovaný výpis v počítači
  • Ak máte nastavené zasielanie výpisov v PDF formáte, ku každému z účtov a produktov vám chodí samostatná príloha. V takom prípade súbor otvorte a zadajte heslo, súbor nie je potrebné stiahnuť.
  • V prípade, že máte nastavené zasielanie výpisov vo formáte CSV, dorazí vám jedna zašifrovaná PDF príloha s názvom „šifrovaná príloha“. V tomto prípade je potrebné najskôr súbor uložiť do vášho počítača a otvoriť ho napr. v programe Adobe Acrobat Reader alebo Foxit PDF Reader (nie v internetovom prehliadači alebo v mobilnom telefóne). Do príslušného poľa zadajte heslo a následne sa vám na ľavej strane ukáže šedá lišta, na ktorej kliknite na symbol kancelárskej spinky. Po kliknutí na spinku sa vám ukáže zaslaný výpis vo formáte CSV.
  • Zmenu formátu pre zasielanie výpisov môžete jednoducho zmeniť v internet bankingu – Moje financie – Služby – Ponuka služieb – Zmena elektronických výpisov.

 

 

Možnosť otvárania starších výpisov v zašifrovanej podobe a zmena hesla.

Na otvorenie zašifrovaného výpisu bude nutné heslo nastavené v čase zapnutia služby. Pretože heslo je možné kedykoľvek meniť, a tak často, ako potrebujete, vždy musíte na otvorenie zašifrovaného súboru použiť také heslo, ktoré bolo platné v čase generovania výpisu bankou. Napríklad: ak je dnes 1. 6. 2022 a potrebujete otvoriť výpis z 1. 1. 2022, musíte použiť heslo, ktoré bolo platné k 1. 1. 2022.

Pripomíname, že históriu hesiel si môžete zobraziť v mobilnej aplikácii alebo po prihlásení do internet bankingu.