Zaviedli sme prijímanie okamžitých platieb
Od 2. 12. 2024 sme priniesli možnosť prijímania okamžitých platieb v oblasti SEPA. Okamžitú platbu je možné prijať kedykoľvek, teda aj mimo pracovných hodín banky, vrátane sviatkov.
Čo sa stalo 14. septembra? Zmenil sa spôsob, akým používate internet banking. Je to dôsledok novej smernice Európskej únie PSD2. Spoločným dôvodom zmien je ešte vyššia bezpečnosť vašich peňazí a transakcií.
Zmeny sú dôležité a je ich veľa, preto vás prosíme, aby ste si ich prečítali pozorne.
Netreba sa báť, väčšina z nich bude pre vás naozaj intuitívna!
1. Do svojho účtu v internet bankingu sa prihlasujete iným spôsobom.
Prvá fáza sa nezmenila, takže ako vždy zadáte ID a heslo. Následne však do procesu prihlasovania vstupuje nový prvok, tzv. silná autorizácia. To znamená, že vás požiadame o dodatočné potvrdenie prihlásenia a to buď kódom z SMS alebo prostredníctvom mobilnej autorizácie.
Ak nebudete chcieť svoje prihlásenie zakaždým dodatočne potvrdzovať pomocou SMS kódu alebo mobilnej autorizácie, pridajte si počítač, telefón alebo tablet k tzv. dôveryhodným zariadeniam (viď bod 2).
2. Pridaním počítača, telefónu alebo tabletu k dôveryhodným zariadeniam sa do svojho účtu budete môcť prihlasovať rýchlejšie
Ak tak urobíte, nebudete musieť pri každom prihlásení do internet bankingu zadávať kód z SMS alebo potvrdzovať prihlasovacie meno pomocou mobilnej autorizácie. Je to veľmi pohodlné a preto vám odporúčame to skúsiť.
K dôveryhodným zariadeniam môžete pridať viac ako jedno zariadenie – počítač, telefón alebo tablet. Ak sa prihlásite pomocou neznámeho zariadenia, požiadame vás o ďalšie potvrdenie a to prostredníctvom SMS alebo mobilnej autorizácie. Kvôli vašej bezpečnosti sa niekedy môže stať, že vás budeme žiadať o ďalšie potvrdenie prihlásenia aj na dôveryhodnom zariadení.
3. Iným spôsobom prepojíte svoju mobilnú aplikáciu s účtom.
Inštalujete aplikáciu prvýkrát? Alebo chcete aplikáciu používať aj na inom zariadení? Vždy bude aktivácia a pripojenie aplikácie k účtu vyzerať trochu inak. Môžeme od vás vyžadovať napríklad PIN kód pre nedávno nainštalovanú mobilnú aplikáciu alebo heslo do internet bankingu a časť čísla platobnej karty.
Jedna vec sa ale rozhodne nezmení – zakaždým vás aktiváciou aplikácie prevedieme prehľadne, krok za krokom!
4. Mobilnú autorizáciu budete môcť používať na viac ako jednom zariadení.
Používate mobilnú autorizáciu? V tom prípade máme pre vás dobrú správu – od 14. septembra vám môžeme posielať autorizačné push správy na každé zariadenie, na ktorom máte aktívnu mobilnú aplikáciu.
Čo tak získate?
Ešte nepoznáte mobilnú autorizáciu? Prečítajte si viac informácií o mobilnej autorizácii.
5. Zrušili sme light verziu internet bankingu.
Svet neustále napreduje a technológie sa rýchlo menia. My na tieto zmeny neustále reagujeme, pretože to vy, naši klienti, potrebujete. Light verzia internet bankingu už vyššiemu stupňu zabezpečenia technologicky nebude zodpovedať, preto sme sa rozhodli ju 14. septembra odstaviť.
Light verzia internet bankingu je verzia, ktorú je možné používať v telefóne alebo tablete prostredníctvom internetového prehľadávača. Ak stále používate light verziu stránok, odporúčame vám prejsť na mobilnú aplikáciu. Je rozhodne pohodlnejšia a nájdete v nej omnoho viac funkcií.
6. Častejšie vás požiadame o zadanie PIN kódu na termináli.
Nová smernica tiež znamená vyššiu bezpečnosť platobných transakcií vrátane platieb kartou. Kvôli vašej bezpečnosti sa preto môže stať, že vás požiadame o potvrdenie platby do 20 EUR pomocou PIN kódu. Je to veľmi užitočné v prípadoch, keď klient stratí kartu a táto sa dostane do nesprávnych rúk. Pravidlá pre platby nad 20 EUR sa nemenia.